lunedì 23 febbraio 2009

Kvinnans Gudinneskap

~
lika mycket som påven i Rom tror på Gud
tror jag på dig som Gudinna

vårat troende diverserar så, du är ju kvinna
bevisen tynger, de mina bud

Saliga Kvinna,
du ju både liv giver, eller kan tager
detta vet vi ju allom

det även du som väljer, samt får
emedan vi män dig giver, ok åtrår

bevisen är våran skrud
vi vet det innerligt, innan hud

Du Gudinna, du Kvinna
vi bör dig bejaka, intill du av paradiset imma



















~

+ Tu est Divina
++ Sjöjungfruelig klarhetGudinnaअम्बा

12 commenti:

Anonimo ha detto...

sv: tack detsamma

Anonimo ha detto...

Magnifikt!!!!

Anonimo ha detto...

Äntligen en religion som är modern och passar mig:)

Anonimo ha detto...

Wow...

Jag kanske skulle skicka min man på lite hjärntvätt hos dig...

Vackert skrivet var det iallafal..

Anonimo ha detto...

aaaahhh De här dikterna borde massproduceras och spridas i hus och hem, inte bara till Westling som får blicka upp på en Kvinnotron, utan till alla män!

Anonimo ha detto...

Ja visst är vi kvinnor värda att upphöjas lite extra :)
Men vet inte om vi alltid är så gudinneliknande... Inte jag i alla fall hehe!

Anonimo ha detto...

Tror jag håller med Hilja. Helt och fullt faktiskt. ^^

Anonimo ha detto...

Jag har läst en hel del i din blogg, du verkar extramt kunnig, beläst och djupsint. Det är då inte underligt att du kommit fram till denna sanning.

madde ha detto...

Tack för dina kommentarer! Kunde inte skrivit det bättre själv :)

Anonimo ha detto...

Härligt inlägg!

Lina ha detto...

Har läst några inlägg och du skriver väldigt bra! Roligt att du halkat in på min blogg och läser om oss :)

Classy ha detto...

Tack så mycket, det var väldigt fina ord. Tänk om alla män kunde tänka så, då skulle de kanske se saker å ting ur en annan synvinkel :)