giovedì 19 febbraio 2009

Saab nostalgica

~
jag åkte ofta i en Saab när jag var smått liten, det var så, att min dagmamma, hon var finska, körde en Saab, en sån där klassisk ful Saab, ni vet. Till mitt förtret, jag hatade det.

Saab är den enda slags bil, enda bilmärke, där jag av outgrundlig anledning alltid mår outhärdligt när jag åker den, mår illa, spyilla.

jag skulle inte sakna den en sekund om den försvann

~


Om bilar har jag tidigare skrivit: American Quality, Limousine Lando, Landålettdroskan sätter sina spår - Lando i SAOB, Citroën.

Ytterligare andra om: , , , , , , , , , ,

2 commenti:

Anonimo ha detto...

saab påminner om antingen pensionärer eller övervintrade hippies som röker massor innuti själva bilen.. bettar loss på att hon va hippie den dära dagmorsan

Anonimo ha detto...

begåvat. det är tur att du skriver så bra, så att man inte misstar dig för idiot.