sabato 21 febbraio 2009

Sjöjungfruelig klarhet

~
att blidka in
i ögona dina

dina böljande havs mörka pärlor
man sjöjungfruelig klarhet
har att beskåda

likt de böljande molnen
svävandes ifrån verkligheten

in i en värmande kärlekskänsla
försörjd av gudomlighetens Iris
i renaste klarhet

som uppfyller en med kärlek
från detta renaste ethos av alltet
din essens



















~

+ Gudinna, Harpans klang, Eg elsker, Nedfallna änglar, Till Dig, अम्बा, Dina ådror, Dina smaragder, Om det bara vore möjligt, Varje cell i min kropp, Till Dig, Kärlekens lagun, Din njutning.

10 commenti:

Anonimo ha detto...

Underbar, fortsätt sprid din kvinnoälskandes poesi.

Anonimo ha detto...

Vad fint du skriver. Din kommentar fick förresten ett eget inlägg på min blogg, så bra var det.

Anonimo ha detto...

. . . detta renaste ethos av alltet
*eftersträvansvärd* Tack för läsningen:) En Steve Lando klassiker*blogspotapplåd*

Anonimo ha detto...

Ja visst vore det något om alla tänkte så! Fler människor i världen som dig då helt enkelt. Du får avla väl! :-D

Anonimo ha detto...

Det är bara till att hålla med de ovan. Så här borde alla killar se på kvinnor när de ser på oss, eller mig åtminstone:)

Underbart vackert skrivet.

Anonimo ha detto...

*garv*
Vårkänslor, Steve?

Anonimo ha detto...

jag vill också ha massa vår, förbannade skitsnö

Anonimo ha detto...

Ursäkta, men vem fan är du

Anonimo ha detto...

*åh* skitvackert. Fortsätt se kvinnan som gudinna och du får ta del av paradiset.

Night Soul Woman ha detto...

Nåja, medan jag är här ska jag skriva en kommentar till *jag var här och tog del av detta mästerverk* - alltigenom oöverträffliga mästerverk :)vad skulle du skriva idag, om du fick se(eller minnas) dessa ögon igen? ❀ *nyfiken*