giovedì 23 aprile 2009

Gröna Lund, en lund

~
Gröna Lund upptar idag en area motsvarande endast 10 procent av Lisebergs 34 000 kvadratmeter

~

jag har varit på Gröna Lund en gång när jag var liten, eller ganska liten. Liseberg har jag naturligtvis varit på många gånger. Jag minns inte riktigt att grönan var som en normal pakeringsplats.

Att det var tråkigt minns jag.



















~


Sztokholm - Skania.

uppgift från Grensund, Peter & Berglund, Thomas, “Gröna Lund vill växa mer”, SvD 22 april 2009 s. 10.

Andra om: , , , , , , , ,

3 commenti:

Gud ha detto...

hmm.. Liseberg är är mycket trevligare och fräschare än Grönan

A-K ha detto...

Jag har aldrig satt min fot där - varför bemöda sig liksom? ;o) Tacka vet jag Liseberg och Bakken!

erika den leftriga ha detto...

karuseller är utav ondo