mercoledì 8 dicembre 2010

Den nya världsordningen

~
den allmänna globaliseringen, internets framväxt,

det var meningen att fallna stater som Sovjet, eller högst levande såsom Ryssland, Kina, skulle demokratiseras, öppnas, att yttrandefriheten skulle tvinga sig fram och besegra de auktoritära styrena, åtminstone att det skulle göra det omöjligt för dem att förhindra det fria ordet

att Väst frihetsideal skulle vinna

inte att ‘Väst’ skulle kinifieras

~








man kan nästan förvänta sig att Nobels fredspris i framtiden bör utgå till Wikileaks, samt eventuellt Assange, som företrädare därifrån, og eventuell uppgiftslämnaren därtill, Manning.


~



+ TerroristhotetTerroriststater, Kolonialväldet USA - dags att avkolonisera, Yttrandefriheten, Kolonialmakten stoppar radio

Andra om: , , , , , , , , , , ,

5 commenti:

Michael ha detto...

Hahaha DU HAR JÄVLIGT RÄTT.

Jag skulle snarare bli förvånad om Assange inte fick nobels fredspris.

För att inte tala om Pulitzerpriset.

Någon källa i historien som pekat på mer krigsbrott har man ju inte stött på hittills.

Om han inte skulle få nobelpriset då kan man ju börja fråga sig vad det är för instution.

Henke ha detto...

Med tanke på att Nobelkommitténs hela existens uppbyggd på världens mest populära bombingrediens, så skall du nog inte förvänta dig så mycket från det hållet. Namnet Nobel tappade sin fredskraft samma dag Alfred dog.

lyckligajag ha detto...

Vill jag skada någon tar jag till all information jag behöver inklusive FRA. Ett väl fungerande nätverk är bästa metoden för att störta den sittande makten. Tro mig psykiskt våld är det bästa sättet att sabba ner en människa, kan jag approacha den individen och signalera att om dig vet jag allt, kan sprida allt, med den vinkling jag vill så viker sig vilken fiende som helst.

Anonimo ha detto...

Bildt-denber-r-r-g inkvisition i full fart i sv. tyder på att förre us ta fema kamp påfylda med civila offer så sv förre planeten den som lyde stat under neocons sger.
Beväpna eder då var o en står för sig själv i landet förre detta laglös o rättslös framför neocons inkvisition. Allmän olydnad är redan passé då jude justicia segrad i landet med manifestation utåt globalt att sverige är tptalt okuperad och laglös land där falska dommar utfärdas enligt sion vises protokol -hazaka

Beelzebjörn ha detto...

Det kan vara värt att nämna att Vladimir Putin av alla människor, tycks gå i liknande tankar ang Assange och fredspriset. Inte helt märkligt kanske, att Putin jävlas lite med Amerikanerna efter Batman & Robin-liknelsen...

^^