venerdì 15 aprile 2011

Smaklös lycksalighet

~
med pillren i smaken
man får sig en baken

fast med smaken
man får en försmaken
samt blir goheligt vaken


yrvaken man vaknar

somnar

lever

dör

så varför?

varför?

varför?

(hicka)

hej, taxichaufför
miltal du saluför
du din trafikingenjör
fyrhjulens flanör
jaså? inget vidare talför?

good bye....

jag känner mig lite mör
tar mig en likör
känner mig som en guvernör

hej hå galvanisör
du mig vulkanisör

ralalalala plattisör
din jävla exploatör

*rånar en expeditör*

*känner mig som en kollektör*

vilar ut o dör i mitt smör

ville du nått, din textkonstruktör?


små piller i blodomlopp
en ‘thriller’ utan stopp
tag en tag två hej å hå
stundom du bättre skall må

ila utan minsta vila
bekymmersam renommé
som stressen kan ge
gäckande depressioner
i allehanda konstellationer

känn dig passé
piller piller piller
applåderad entré
bejublad succé

lösningen äro lycka på burk
ett svar gott som nått

hej hå, hej hå, hej då

förstått?



( ooooh Lycka! )

~









+ LyckaLivet, Bitterljuvligt liv

samproducerat med en som hette McLashlan

Andra om: , , , , ,

~~~Tre år sen~~~

- Fan.

~

Nessun commento: