domenica 19 giugno 2011

Själsskrivelse

~
Ni frekventa läsare
måste ack tro
jag galen varo

en släng av schizofreni måntro

ena stunden mörkt som fan
andra dagen himmelskt ljust
ömsom blandat i samma skrivelse
ibland med konstiga tankar
som nog bara jag förstår

men ack ej schizofren
men visst lite galen är jag

totalt överfylld av känslor
samt tankar
som måst ut få komma

detta är floden
jag valt att i rinna

innan jag själv dränks
i tårarna som mitt hjärta blöder
i varmaste kärleksström
i virvelstormen av känslor
i vurmet av tankar
jag själv försatt mig i

av självshat, av kärlek
av frustration, av olycklighet
av begrundanden

ni får mig ursäkta
det är visst bara sån
jag råkar vara

har det mig sagts

jag tackar dock er alla
för att ni med mig står ut

~







+ Presentation, Rosiga känslor, Bitterljuvligt liv, måste sluta

DN
Andra om: , , , ,

~~~Tre år sen~~~

- Stock i Frösakull.

~

3 commenti:

Anonimo ha detto...

fast du skrev mycket mörkare dikter när du skrev på poetsidan

Skald ha detto...

Brödrim.

Night Soul Woman ha detto...

hihi Stevie, vem vågade berätta 'sanningen' för dig:? :DDD

och medan vi är sanningsenliga vill jag passa på och berätta en sanning:D En sanning tills någon annan läser min sanning då:)usch och fy :)men dominoeffekten är kul:D

Enligt vad jag har förstått är du en kvick känsloexpert *jag placerar dig bland världens snabbaste:D* som lever i NUET(”ena stunden mörkt som fan
andra dagen himmelskt ljust”)som ständigt förädlar och gärna delar med sig av sitt intellekt och rikt själsliv, en kvick känsloexpert som lyckas fördjupar sina kunskaper, sin förståelse av altet genom bland annat förståelse och utforskande av andras själsliv, av den gemensamma världen och dig själv osv. och visst, det har jag också märkt, att du ibland ”upprepar dig själv” men det är bara så man kan bli en expert. Eller? . . . och som du såväl sammanfattar: ” jag själv försatt mig i” men medan dina skrivelser och konstverk kan hjälpa en att förstå ‘dig’ samtidigt, ställer ‘du’ + ditt ’ältande’ en fråga: Vem är du som en medkännande läsare eller/och bedömande(eller inte) åskådare och varför? . . . och som Ida Alexa Ross Wylie säger "We must accept life for what it actually is -- a challenge to our quality without which we should never know of what stuff we are made, or grow to our full stature." Kort sammanfattat: allt förbli detsamma men vad som förändras är vår förståelse av saker och ting, vad kan vi bli eller förbli och varför? Enligt Socrates: See one promontory, one mountain, one sea, one river and see all.

Om du är fast i det karmiska hjulet? Inte vet jag men vad jag vet är att varje gång jag laser eller laser om dina dikter, skrivelser, förstår jag eller lägger märke på vad jag valde att förbise och frågar mig själv varför. Som en av dina läsare kan jag bara ställa samma fråga till dig: upplever du vad jag upplever varje gång du läser dina egna skrivelser? Varför är allt(om allt är) som det ”brukar vara” :? Svaret/en finns inom dig. Det räcker med att du läste min fråga: )

P.S."Själsskrivelse" = glödande passion och f*** you fingret:DDD
xox