giovedì 22 novembre 2012

Den bruna maoisten - Friherre Carl Hamilton möter medmänniskor


friherren Carl Hamilton, tidigare redaktör för Rödluvan, ungdomsorgan för maoistiska Sveriges Kommunistiska Parti talade ut häromåret, ej att förglömma:

Friherre Carl: Ta seden dit du kommer.
SVT-arbetare: Jag är född här i Sverige. Jag har levt här i hela mitt liv, så att om jag inte vill skaka hand, vart ska jag ta vägen då?
Friherre Carl: Jag är ledsen. Du får börja skaka hand.
SVT-arbetare: Det bestämmer jag.
Friherre Carl: Nej, tyvärr inte.
SVT-arbetare: Du är den första i hela mitt liv här i Sverige som har reagerat på det sättet.
Friherre Carl: Det må vara hänt.
SVT-arbetare: Om du menar att vi ska åka tillbaka till Iran. En svensk som har konverterat till islam och inte vill hälsa, vart ska han eller on åka tillbaka?
Friherre Carl: Han ska skaka hand i Sverige. Klarar han inte det så får han bo i en jordhåla, bli eremit.
SVT-arbetare: Står det i svenska lagboken?
Friherre Carl: Det är värre än så är jag rädd. Det handlar om hur vi svenskar vill leva. Det är så vi umgås; vi skakar hand. Det är inte vi som är problemet. Problemet är att ni kommer hit och inte vill skaka hand, då är det faktiskt ni som är problemet.

SVT-arbetare: Vi kommer inte hit. Jag är född här.
Friherre Carl: Men din mamma och pappa.












~

+ Postmodernisme premillénaire

Carl Hamilton, i, “Storgrälet - ord för ord”, i Expressen.se 3 november 2008.


~~~Ett år sedan~~~

- Il turismo di Napoli

~

2 commenti:

Nalle Puff ha detto...

Vad mig anbelangar kan denna skotte tillsammans med de otrevliga muhammedanerna som tydligen vara för religiösa för att kunna hälsa på folk åka hem till sina ursprungsländer.

Ty i Sverige här gälla den svenska seden och passar det inte skottar, muammededaner och annat elände då kan de eländet ta och dra åt helvete!

Vare sig de nu vare grevar, muammededaner, baroner, frireligiösa, friherrar.

Hell Tor och Oden, Gudar av Norden!

Unknown ha detto...

"Han ska skaka hand i Sverige. Klarar han inte det så får han bo i en jordhåla, bli eremit."

Haha, svärje.
Men han har rätt, på ett sätt.
Jag ville inte böja mig och sätta på snaran,
och hamnade var då? :
http://www.youtube.com/watch?v=qcrS4ogfIdc

Ögonen öppna - ingen rädsla