venerdì 2 gennaio 2015

Min musa Maria XXVI



Maria
som ett sken
från ovan sky
dök du ånyo upp

gudinnan i mitt liv
förandes mina känslor
till andra nejders fröjder

vid din auras närmandes sig
en känning utav värme täcka mig
motivation, inspirationen till amour
kokar över mig, jag faller likt en sten
för dig, som sand smekt av vågens bölja

hela mitt hjärta smälter ihop i lavafloden
som är i mina ådror, cellerna ropar og skriker
ditt namn, efter Dig min musa, du älskade Maria

Maria, min eviga kärleksdröm, du verkliga hägring
som så finnes, klareligen så långt borta, men ack så nära
i mitt hjärta, i min närhet, tu äst, beständighetens kärlek
ack jag aldrig när, släppa skall, från min åtråendes själ
du giver mig, mitt inre, mitt inres virila kärleksliv

tu e m’amore Maria, ma Erato

lavaflodens hetta hela jag i mig så känna, utav Dig
mina ådrors vilda fors, där cellerna ror efter dig
efter Dig min kära musa, min älskade Maria

det är du som är i mitt sinne, det är du
som för mina fingrar, via lemmarna
som vill omfamna dig, när jag om
dig så skriver, in i evigheten

sagolika skapelse
man smälter
i sin entitet
inför Dig
i Dig

jag vet bara, jag känna bara
att hela du, du sköna, äst magi
du utlyser sann själslighet
hettande eroromantik
äkta ren amour
Maria

hela Du andas poesi, og jag andas Dig

in i evigheten
min själ
Du



















~


Nessun commento: